Een kijkje in Het Koorenhuis | Sales, Facilitair & de Servicebalie
Sinds afgelopen zomer is “Een kijkje in Het Koorenhuis” een terugkerend artikel waarbij jij als lezer een kijkje achter te schermen krijgt en meer te weten komt over wat wij binnen Het Koorenhuis allemaal organiseren.
Nog nooit eerder hebben wij jullie een kijkje gegeven bij het werk van onze vaste collega’s. In dit artikel, stellen wij jullie dan ook graag voor aan: Leon Grote Gansey (Sales en Facilitair) en Patricia de Vos (servicebalie) en kom jij meer te weten hoe het werkt als jij een aanbieder wil worden in Het Koorenhuis.
Leon is een echte duizendpoot en werkt binnen twee, zo goed als, fulltimebanen in Het Koorenhuis. Door zijn werkzaamheden als hoofd Sales en Facilitair is hij voor heel veel partijen het eerste aanspeekpunt. Of dit nu gaat over een seizoenboeking, een groot festival, een mooie vergaderruimte of een verstopt toilet. Maar ook de grote verbouwingen vanuit bijvoorbeeld het meer-jaren onderhoudsplan vallen binnen zijn takenpakket.
Een seizoenboeker is iemand die een ruimte in Het Koorenhuis voor één of meerdere vaste dagen in (of om) de week voor een langere periode boekt. Als Seizoenboeker ben je onderdeel van Het Koorenhuis en krijg je ook een mooie plek op onze website. Ook geniet je als seizoenboeker een kleine korting op het geldende uurtarief.
“Mijn werkdag begint samen met de beheerders. Samen kijken we welke bijzonderheden er zijn voor de dag. Wanneer dit is besproken ga ik aan de slag met het verwerken van de e-mails. Zowel intern als extern stromen de e-mails binnen. Het komt met enige regelmaat voor dat ik zo’n 100 mailtjes achterloop. Die mailtjes kunnen gaan over allerlei dingen: bijvoorbeeld nieuwe boekingsaanvragen, het annuleren van een boeking of het wisselen van ruimte.”
“Al deze verwerkingen moeten worden aangepast in ons intern programma ‘Easy Party’. Hierin zetten wij de boeking, van aanbieders en evenementen én bekijken wij meteen wat er productioneel nodig is: bijvoorbeeld koffie en thee voor een vergadering, een microfoon of andere presentatiemiddelen. Aan de hand hiervan is er een wekelijks productieoverleg, waarbij sales, productie en horeca de afgelopen week evalueren en komende evenementen doorspreken.”
Léon vindt het mooi om te zien dat Het Koorenhuis op alle vlakken steeds populairder aan het worden is. Dit is het gevolg van een echte mooie teamprestatie. “Nu staat Concordia, onze tweede vestiging, hoog op de agenda. Zodat deze locatie net zo populair wordt.”
Een andere duizendpoot in ons team is Patricia. Gastvrij, open, duidelijk en stevig in de schoenen staan; Patricia werkt sinds 2 jaar achter de servicebalie van Het Koorenhuis, waar zij onder andere verantwoordelijk is voor de ‘walk in bookings’, maar ook regelmatig stagiaires begeleidt en zelfs bijspringt in de horeca wanneer dat nodig is.
“Om hier te werken moet je probleemoplossend kunnen denken, je moet snel kunnen schakelen en een goed overzicht kunnen bewaken. Achter de servicebalie ontvang ik gasten, Ik neem telefoontjes aan, beantwoord heel veel vragen en handel de ‘walk in bookings’ af. Een seizoensboeker die bijvoorbeeld danslessen wil aanbieden in Het Koorenhuis komt terecht bij Leon of Melina. Maar iemand die voor één uurtje een auditie wil repeteren, die kan bij mij een ruimte huren aan de servicebalie.”
Iedereen is welkom voor ‘walk in bookings’. Je kunt van tevoren bellen om een ruimte te bezichtigen of je kunt deze meteen boeken. Patricia kijkt via ons systeem ‘easy party’ of er plek is en dan kun je als huurder meteen de ruimte gebruiken. We hanteren een standaardprijs per uur, die aan de servicebalie met de pin betaald kan worden.
Wil jij ook iets aanbieden in Het Koorenhuis? Mail dan naar reserveren@encc.nl